Playmobil Vanliga frågor

  • Hur kan jag göra en beställning?
    Välj varan som du vill beställa i Onlinebutiken och klicka på knappen ”i varukorgen” för att lägga den i din varukorg. Klicka på ”Visa varukorg” om du vill se innehållet på beställningen och eventuellt ändra något. Om du vill ta bort en vara klickar du på krysset. Om du är nöjd med beställningen klickar du på ”Kassa” för att fortsätta till betala och skicka och på så sätt avsluta din beställning. Därefter kan du registrera dig för att Skapa ett konto där alla dina uppgifter sparas, eller fortsätta med beställningen som gäst utan att skapa något konto. Du kan välja att få ditt paket levererat på en annan adress än fakturaadressen. Detta kan du ange under ”Leveransadress” (steg 1).
  • Kan jag lägga till eller ändra något i en beställning som jag nyss har gjort?
    Så fort du har bekräftat din onlinebeställning skickas den vidare till vårt leveranssystem. När beställningen väl finns i vårt leveranssystem går det tyvärr inte att göra några ändringar. Därför kan du alltid se innehållet i din beställning en gång till, innan du godkänner den. Det ger dig en möjlighet att eventuellt ta bort eller lägga till några varor.
  • Min vara finns för närvarande inte i Onlinebutiken. Vad ska jag göra nu?
    Det kan vara så att varan som du valt inte har kommit ut på marknaden än eller att den inte tillverkas just nu. Vill du hållas underrättad om denna produkts tillgänglighet så ska du klicka på "Lägg till påminnelse". Då får du automatiskt ett e-mail så fort artikeln kan beställas. Efter att du har registrerat dig kan du dessutom hitta informationen via "Mitt konto” under rubriken "Produktpåminnelse”. Om en artikel inte finns på marknaden ännu har du ibland möjligheten att göra en förbeställning. Då får du produkten automatiskt hemskickad efter releasedatumet.
  • Går det att beställa per telefon?
    Det går tyvärr inte att beställa per telefon. I onlinebutiken kan du snabbt och enkelt lägga in din beställning.
  • Jag har inte fått en bekräftelse på min beställning och undrar om ni tagit emot den?
    När beställningen har bekräftats får du en beställningsbekräftelsevia mail. Om du råkar skriva fel i e-postadressen går det förstås inte att skicka ett meddelande. Kolla också alltid skräpposten i din inkorg; kanske har mailet hamnat där. Dessutom kan det ha uppstått något fel under beställningen/betalningen. För att försäkra dig om att din beställning har registrerats rätt kan du med fördel kontakta vår konsumentavdelning som du når via "Kontakt” på shoppens startsida.
  • Går det att få min beställning inslagen som present?
    Tyvärr har vi ingen presentinslagningsservice.
  • Jag skulle vilja beställa stora mängder Playmobil, går det?
    Vi vill göra dig uppmärksam på att vår onlineshop endast är avsedd för beställningar för privatbruk. Om du vill köpa in Playmobil som återförsäljare vänligen kontakta vår konsumentavdelning som du når via kontaktformuläret. De kommer att skicka vidare din förfrågan till vår försäljningsavdelning som kontaktar dig så snabbt som möjligt.
  • Jag har fått en faktura utan några belopp, hur är det möjligt?
    Om du väljer att få din beställning levererad till en annan adress än faktureringsadressen kommer en följesedel att bifogas till denna försändelse. På följesedeln finns ingen prisindikation. Fakturan, med priser, skickas i efterhand till den angivna faktureringsadressen.
  • Vad ska jag göra om mitt paket är skadat när jag tar emot det?
    Om ditt paket, trots den försiktighet som vidtagits, är skadat vid leverans kan du vägra att ta emot det. Om skadan konstateras efter att du har tagit emot paketet ber vi dig att rapportera detta till vår konsumentavdelning inom 24 timmar som du kan nå via kontaktformuläret. Spara alla varorna och även ytterförpackningen tills du har fått ett svar med ett förslag till en lösning. Om du genast skickar ett foto av de skadade artiklarna och ytterförpackningen kan vi hantera ditt ärende snabbare.
  • Jag bor inte i Sverige, kan jag ändå beställa hos er?
    Tyvärr så kan du bara beställa via vår svenska onlinebutik om du bor i Sverige. På startsidan på vår internationella webbplats www.playmobil.com kan du välja det land som du bor i och sedan kan du skicka in din beställning via den lokala PLAYMOBIL-butiken.
  • Kan jag lägga till andra varor till min beställning av delar?
    Alla produkter i vår onlineshop (Vanligt sortiment, Playmobil Plus, Licensartiklar, Buntar och Delar) kan kombineras till en beställning i kundvagnen. Vänligen observera att den längsta leveranstiden tas över för att skicka beställningen i sin helhet.
  • Jag saknar delar min nya PLAYMOBIL-uppsättning; vad kan jag göra för att ändå få delarna jag saknar?
    Först och främst vill vi be om ursäkt för att delen saknas i ditt senaste köp. I slutet av varje monteringslinje vägs askarna och vid minsta avvikelse från standardvikten sorteras askarna bort. Det gör att det nästan är omöjligt att skicka ut ofullständiga askar från fabriken. Kontakta Customer Service via vårt kontaktformulär. Men se till att skicka in ditt klagomål till oss inom 10 arbetsdagar efter köpet. DE fullständiga garantivillkoren hittar du i de allmänna försäljningsvillkor.
  • Jag har en trasig del i min nya PLAYMOBIL-uppsättning; vad kan jag göra för att få en ny del?
    Först och främst vill vi be om ursäkt för att delen i ditt senaste köp är trasig. PLAYMOBIL försöker att se till att enbart produkter av högsta kvalitet kommer fram till konsumenterna. Om det ändå finns en defekt del i ditt köp, vänligen kontakta Customer Service via kontaktformuläret. Se dock till att skicka in detta klagomål inom 10 arbetsdagar efter köpet. De fullständiga garantivillkoren hittar du i de allmänna försäljningsvillkoren.
  • Jag har tappat bort en del; kan jag beställa ett nytt exemplar?
    Med Playmobil® Online Hitta Service för lösa delar kan du snabbt och enkelt beställa delar. Du kan antingen välja de reservdelar du behöver på produktsidan i vår PLAYMOBIL® onlinebutik och lägga dem i din varukorg, eller så kan du använda vårt reservdelsverktyg. När du använder vår sökare, vänligen ha det 8-siffriga artikelnumret till hands som du hittar på byggplanen. PLAYMOBIL kan leverera delar till uppsättningar som inte är äldre än 4-5 år. Det kan vara så att äldre delar fortfarande kan levereras, men det beror på lagret. Om du vill ha mer information vänligen kontakta Customer Service via kontaktformuläret.
  • Varför finns inte allt med i den välkända blå asken?
    Som tillverkare av märkesleksaker lägger vi stor vikt vid kvalitet, säkerhet, design och presentation av våra produkter. Därför är vår högsta prioritet att erbjuda leksaker som barnen kan ha mycket roligt med till ett bra pris och av bra kvalitet. Samtliga artiklar som är märkta med "förpackade i en plastpåse" ingår i Playmobil Plus-sortimentet. Dessa produkter fungerar som komplement eller utbyggnader av större uppsättningar, som t.ex. prinsesslottet, till ett så lågt pris som möjligt. I samband med detta tar vi också hänsyn till efterfrågan/önskemål från våra kunder över hela världen. För att snabbt kunna svara på de önskemålen och för att hålla priset lågt har vi valt att inte förse dessa varor med den välkända blåa förpackningen.

Betala

  • På vilka sätt kan jag betala i onlinebutiken?
    I onlinebutiken kan du betala med Trustly, Paypal, kreditkort (American Express, Visa, Mastercard) eller Google Pay. Vi använder Ayden, så att din betalning sker i en säker miljö.
  • Hur fungerar betalningen med kreditkort (American Express, Visa, Mastercard)?
    När du betalar med kreditkort så måste du under beställningsprocessen fylla i ditt namn, kreditkortsnummer, kortets utgångsdatum och CVC-koden (som finns på kortets baksida). Se till att namnet exakt överensstämmer med det namn som står på kortet (kortinnehavarens namn). Betalningen måste sedan auktoriseras online, så att vi genast vet om den har gått igenom eller inte.
  • Hoe werkt het betalen met PayPal?
    PayPal is een veilige manier om online te betalen zonder jouw gegevens te delen. Koppla ditt bankkonto eller kreditkort till ditt PayPal-konto och betala med några få klick. Paypal-tjänsten är helt gratis, så det tillkommer inga extra kostnader. De Quick Checkout button van PayPal in het winkelmandje leidt je direct naar jouw eigen PayPal omgeving waar je de betaling kunt afronden en de order naar het bij PayPal bekende adres gestuurd wordt.
  • Hur fungerar betalning med Google Pay?
    Google Pay är det snabba och enkla sättet att betala online utan din plånbok. Du behöver bara lägga till ett bankkort i ditt Google-konto på din telefon och bekräfta beställningen via din telefon. Google Pay är endast tillgänglig för Android-enheter.
  • Hur fungerar betalning med Trustly?
    Trustly är ett säkert sätt att betala online. Med Trustly betalar du med dina egna bankuppgifter (men i Trustly-kassan). I kassan väljer du Trustly som betalningsmetod och väljer sedan din egen bank. Inom din egen bankmiljö kan du verifiera betalningen med en e-läsare, kod eller liknande.

Försändelser & returer

  • Hur lång leveranstid har min beställning?
    PLAYMOBIL skickar din beställning i onlinebutiken med olika budfirmor. Du kan välja mellan att få paketet levererat till din hemadress eller till någon annan adress. Om du vill ta emot paketet på en annan adress, ska du inte glömma att ange namnet som står på brevlådan på denna adress. Budfirman lägger själv upp sin rutt och därmed kan vi inte påverka vid vilken tidpunkt din beställning levereras till mottagaradressen. Du kan kontrollera din försändelses status via vår Track&Trace-service. Efter att din försändelse har skickats ut skickar budfirman en bekräftelse till din e-postadress. Leveranser sker från måndag till fredag, utom helgdagar. PLAYMOBIL gör sitt allra bästa för att leverera beställningar från den vanliga onlinebutiken inom 3-5 arbetsdagar, men kolla produktdetaljsidan eller kundvagnen för den senaste leveranstiden. Leveransen av beställningar via vår online lösa delar-service tar lite längre tid och den skickas hem till dig av UPS eller PostNL, beroende på paketets storlek. PLAYMOBIL gör sitt allra bästa för att leverera beställningar från Läsa delar servicen inom 4-5 veckor, men kolla produktdetaljsidan eller kundvagnen för den senaste leveranstiden. För att undvika långa leveranstider måste vi ha rätt information. Kontrollera därför alltid uppgifterna om leveransadressen innan du bekräftar beställningen.
  • Vad kostar frakten?
    Frakt- och hanteringskostnaderna för en beställning från den vanliga onlinebutiken är 149 SEK för hemleverans eller 109 SEK för leverans till en UPS Access Point för beställningar under 1000 SEK. Beställningar på vanliga set med ett värde högre än 1000 SEK skickas utan kostnad. För beställningar från Online reservdelstjänst beror frakt- och hanteringskostnaderna på köpesumman. Mer information om detta finns under rubriken 'Online reservdelsservice'. För kombinerade beställningar av vanliga varor och enskilda delar debiteras en avgift på 75 SEK, oavsett värdet på denna beställning.
  • Får jag någon information om försändelsen av mitt paket?
    Om du har angett en e-postadress när du skapade ditt konto kommer du att få ett informationsmail från vår kurir så snart ditt paket är redo för transport. Detta infomail innehåller bl.a. beställningens trackingnummer. Du kan också hitta all information om denna beställning via "Mitt konto", under ”Beställningshistorik”. Här kan du klicka på ”Visa UPS-leveransinformation” och se försändelsens status.
  • Kan jag spåra mitt paket?
    När du har fått ett mail med spårningsnumret kan du spåra ditt paket via vår budfirmas webbplats.
  • Kan jag få min beställning levererad till en annan adress?
    Om du hellre vill att paketet ska skickas till en annan adress än faktureringsadressen så är det inga problem. Ange under beställningsprocessen vid "Steg 1. Leverans” till vilken adress paketet ska skickas. Om du vill ha paketet skickat till ditt arbete får du inte glömma att ange företagets namn. Observera också att leveransadressen måste vara i samma land som faktureringsadressen.
  • Kan PLAYMOBIL också leverera express?
    Vi erbjuder en standardleverans med UPS inom 3-5 arbetsdagar. Av logistikskäl kan vi tyvärr inte erbjuda några expressleveranser. Om du behöver en PLAYMOBIL-produkt med kort varsel rekommenderar vi att du besöker ett lokalt PLAYMOBIL-försäljningsställe. Kolla Store locator för försäljningsstället i närheten.
  • Jag var inte hemma när budföretaget ringde på, vad ska jag göra nu?
    Om du inte är hemma ska budföretaget antingen lämna paketet hos grannarna eller på ett serviceställe i närheten. Du får ett meddelande om detta i din brevlåda. Dessutom kan du hela tiden själv följa din beställning via "Orderhistoriken” på ditt konto.
  • Ångerrätt, vad är det?
    Vid köp av produkter har du möjlighet att häva avtalet utan att ange skäl. Ångerfristen går ut 14 kalenderdagar efter den dagen du eller en tredje person som du uppger (som inte är transportföretaget), får produkten fysiskt. Om du använder dig av ångerrätten kommer du att behöva skicka tillbaka de oöppnade artiklarna, med alla tillhörande tillbehör och bruksanvisningar, till den adressen som vi uppger. De direkta kostnaderna för att skicka tillbaka varorna får du själv stå för. Vänligen bifoga ångerblanketten som du hittar här i denna försändelse. Detta gör att vi kan hantera din retur enklare och snabbare. Så snart vi har fått in returen kommer vår kundtjänst att kontakta dig. Beloppet som du redan har betalat för vi över till dig senast 30 dagar efter att köpet har annullerats. All information om ångerrätten hittar du i de allmänna försäljningsvillkoren.

Playmobil produkter och delar - Allmänt

  • I vilken skala tillverkas PLAYMOBIL?
    Vår grundfigur tillverkas i skala 1:25, och den är 7,2 cm hög. Som referens har vi utgått från en vuxen person som är 1,80 m lång. Alla andra PLAYMOBIL-element (byggnader, tillbehör etc.) tillverkas så att de passar ihop med figurerna, men om det underlättar leken så respekteras inte alltid denna skala. Om denna skala skulle utökas för alla våra produkter skulle vissa element vara för små för att ett barn rimligtvis skulle kunna leka med dem (t.ex. ett marsvin). Och andra saker skulle då kanske bli för stora (t.ex. en byggkran).
  • Från vilken ålder kan mitt barn leka med PLAYMOBIL?
    På alla förpackningar anges vilken ålder som leksaken är avsedd för. Baserat på vissa kriterier (närvaro av små delar, spelstil, osv.), bestämmer vårt utvecklingsteam om ett föremål är lämpligt för en viss åldersgrupp. En leksaksdel som är svår för ett barn i åldern 2-3 år att leka med kommer bara att leda till frustration. Naturligtvis utvecklar sig alla barn olika och föräldern måste själv bedöma vad som är lämpligt för barnet.
  • Går det bra att tvätta PLAYMOBIL?
    Vi rekommenderar att du tvättar PLAYMOBIL-plastdelarna för hand med ljummet vatten och ett milt rengöringsmedel. Skölj noga med rent vatten och låt lufttorka. Disk- eller tvättmaskinen bör inte användas för att rengöra PLAYMOBIL-leksaker och inte heller mikrovågsugnen eller ugnen för att torka dem. Plastdelar med klistermärken får bara rengöras med en fuktig trasa. Textildelar får bara torkas av med en torr trasa. Elektriska delar som motorer, batterihållare, elkablar får bara rengöras med en torr trasa.
  • Varför förändras sortimentet regelbundet?
    PLAYMOBIL försöker hela tiden att erbjuda ett varierat sortiment. För att kunna klara det lägger vi regelbundet till jätteroliga artiklar, medan andra försvinner ur sortimentet. Vi försöker att erbjuda ett varierat utbud av teman och produkter där det alla kan hitta något som de gillar.
  • Vilka nya teman är på gång?
    De nya teman för innevarande år kommer att presenteras under våren på leksaksmässan i Nürnberg (Tyskland). Samtidigt med detta publiceras vår nya katalog. Dessutom publicerar vi varje höst en katalog fullspäckad med roliga saker. Dessa kataloger kan du ladda ner via länken längst ned på onlinebutikens webbplats.
  • Går det att limma ihop delar som har gått sönder? Vilket lim ska jag använda?
    Våra leksaker är designade enligt ett beprövat konstruktionskoncept. Själva tanken bakom Playmobil-leksakerna handlar om att sätta ihop och ta isär. Av den anledningen och eftersom barn kan komma i kontakt med limmet, avråder vi från att limma ihop de olika elementen. Därför kan vi inte heller ge några råd om vilket lim som bör användas. Visste du att PLAYMOBIL ger 2 års garanti på sina produkter, förutsatt att köpbeviset kan överlämnas? Du kan alltså be om att få en ny del via vår serviceavdelning. Om garantitiden har löpt ut kan du fortfarande begära en reservdel, men då mot en avgift. Du kan kontakta Service efter försäljning via kontaktformuläret. De fullständiga garantivillkoren hittar du i de allmänna försäljningsvillkoren.
  • Var hittar jag priserna på reservdelar?
    Du kan hitta priserna på de mest efterfrågade reservdelarna via sektionen 'Hitta delar’; dessa kan du då omedelbart lägga i din kundvagn. För att kunna hitta reservdelar behöver du förstås ett referensnummer, dessa åttasiffriga delnummer hittar du i bygganvisningen. Om du inte har byggplanen till hands för att slå upp numren på delarna rekommenderar vi att du tar en titt under ”Byggritningar”. Många av våra monteringsanvisningar kan nämligen laddas ned gratis där.
  • Mina PLAYMOBIL-delar har missfärgats, hur har det gått till?
    Det kan hända att PLAYMOBIL-delarna missfärgas, det beror på att de har förvarats på ett olämpligt sätt. Exponering för UV-strålning kan påverka delarnas färg, vita delar kan då t.ex. gulna. När delarna har missfärgats finns det tyvärr ingen som helst möjlighet att få tillbaka ursprungsfärgen.
  • Hur vet jag att mitt fordon kan utökas med en RC-fjärrkontroll?
    Både vår katalog och förpackningen anger om ett fordon kan utökas med en fjärrkontroll. På nedanstående mikrowebbplats hittar du en översikt över nyare fordon som kan kombineras med en RC-fjärrkontroll. Här kan du även ladda ner byggritningarna här - https://rc-modul.playmobil.com.
  • Var kan man köpa de stora PLAYMOBIL-figurerna?
    Under olika PLAYMOBIL-evenemang och i vissa butiker finns stora dockor i nästan naturlig storlek. De här dockorna och djuren tillverkas exklusivt för detta ändamål och går inte att köpa.
  • Var finns det information om PLAYMOBIL FunParks?
    PLAYMOBIL har ett antal nöjesparker spridda över världen. I PLAYMOBIL FunParks kan barnen leka i enorma PLAYMOBIL-uppsättningar. De kan förvandlas till pirater, riddare, indianer, ... och uppleva fantastiska äventyr. Barnen uppmuntras att släppa kreativiteten fri och att roa sig. Mer information om våra PLAYMOBIL FunParks finns under rubriken ”Information / Företag” längst ned på onlinebutikens webbplats.

Playmobil produkter och reservdelar - Specifikt

  • Kan alla båtar kompletteras med den radiostyrda undervattensmotorn 7350?
    Den radiostyrda undervattensmotorn passar inte på alla båtar. På nedanstående mikrowebbplats finns en översikt över de senaste fartygen som kan kombineras med en radiostyrd undervattensmotor. Här kan du till och med ladda ned byggplanerna https://rc-modul.playmobil.com.
  • Går det att köra flera båtar, som har den radiostyrda undervattensmotorn, samtidigt?
    För att kunna köra flera radiostyrda båtar samtidigt måste varje undervattensmotor synkroniseras med sin fjärrkontroll. Se bygganvisningarna på sid. 8. Sedan kan du organisera en regatta med dina vänner.
  • Går det att köra flera fordon, som har den radiostyrda modulen 6914, samtidigt?
    För att möjliggöra körning av flera RC-styrda fordon måste varje motor kopplas till sin fjärrkontroll enligt instruktionerna på sidan 8. Nu kan du tävla med dina vänner.
  • Min fjärrkontroll fungerar inte längre. Vad kan jag göra?
    PLAYMOBIL försöker att se till att endast produkter av högsta kvalitet når konsumenten; defekter är därför snarare undantaget. Om din fjärrkontroll inte reagerar längre ber vi dig att först gå igenom stegen nedan: Öppna batterifacket och ta ur batterierna, kontrollera att metallkontakterna är rena. Om de är matta eller har spår av pulver ska du rengöra dem med en torr trasa eller lite sandpapper. Kontrollera att batterierna i motorn och i fjärrkontrollen är tillräckligt laddade. Om de inte är det byter du ut dem eller laddar dem om det är laddningsbara batterier. Var uppmärksam på polariteten (+/-) när du sätter i batterierna. Både motorn och fjärrkontrollen är utrustad med en kvartsmodul. Denna modul anger på vilken frekvens motorn och fjärrkontrollen är inställda. Kvartsmodulens frekvens anges med en färgkod. Se till att båda delarna av den radiostyrda enheten har samma färg på kvartsmodulen. Kontrollera eventuellt även kablarna och se till att kontakterna har tryckts in ordentligt. Om inget av dessa tips leder till några resultat ska du kontakta vår Service efter försäljningen. Du når dem bäst via kontaktformuläret. De fullständiga garantivillkoren hittar du i de allmänna försäljningsvillkoren.
  • Min infraröda radiostyrning fungerar inte längre. Vad kan jag göra?
    PLAYMOBIL försöker att se till att endast produkter av högsta kvalitet når konsumenten; defekter är därför snarare undantaget. Om din infraröda fjärrkontroll inte reagerar längre ber vi dig att först gå igenom stegen nedan: Öppna batterifacket och ta ur batterierna, kontrollera att metallkontakterna är rena. Om de är matta eller har spår av pulver ska du rengöra dem med en torr trasa eller lite sandpapper. Kontrollera att batterierna i motorn och i fjärrkontrollen är tillräckligt laddade. Om de inte är det byter du ut dem eller laddar dem om det är laddningsbara batterier. Var uppmärksam på polariteten (+/-) när du sätter i batterierna. Kontrollera att motorn och fjärrkontrollen är synkroniserade. Har du satt i strömförsörjningsmodulen med batteripaketet på rätt sätt? Efter 5 minuter går det infraröda fordonet över till standbyläget (strömförsörjningsmodulen slutar blinka). För att göra det trafiksäkert igen måste en energimodul med en energisten placeras i den igen. Om inget av dessa tips leder till några resultat vänligen kontakta Service efter försäljning. Du når dem via kontaktformuläret. De fullständiga garantivillkoren hittar du i de allmänna försäljningsvillkoren.
  • Hjulen till min infrarödstyrda bil låser sig, går det att åtgärda?
    Skyddet mot överbelastning av styrsystemet har slagit till. Vicka den främre axeln fram och tillbaka tills den klickar fast.
  • Min undervattensmotor kör bakåt, vad gör jag för fel?
    Med största sannolikhet har batterierna satts i åt fel håll. Var uppmärksam på polariteten (+/-) när du sätter i batterierna.
  • Min radiostyrda bil kör bakåt i stället för framåt och till vänster i stället för till höger. Hur är det möjligt?
    Det kan bero på att omkastarna 6 eller 7 inte är rätt inställda. Vänligen använd de 2 små strömbrytarna som finns på toppen av den smalaste sidan av sändaren, för att justera RC-bilen korrekt. Du kan också läsa mer om detta i bygganvisningarna.
  • Jag har problem med den radiostyrda undervattensmotorn 5536, kan ni hjälpa mig?
    De här nyttiga tipsen kanske kan hjälpa dig. Börja leka: Montera batteripaketet med batterierna under undervattensmotorn. Placera fjärrkontrollen med uttag 6 (se instruktionsboken) vinkelrätt på undervattensmotorn. Håll fjärrkontrollknappen 2 (se byggplan) intryckt tills lysdioderna 3, 4 och 5 (se byggplan) tänds; detta kan ta några sekunder. LED-lamporna 3 och 4 lyser grönt och LED-lampan 5 lyser rött. Ställ nu in fjärrkontrollen till undervattenmotorn genom att trycka på kopplingsknappen 7 (se byggplan) i några sekunder tills lysdiod 5 blir grön; detta kan ta några sekunder. Nu kan du installera motorn under fartyget. Sluta leka: Stäng av fjärrkontrollen och ta ur batterierna från motorn så att strömförsörjningen avbryts. Då riskerar du inte att batterierna töms. Mer information finns i instruktionsboken.

Teknisk support på webbplatsen

  • Hur gör jag för att registrera ett kundkonto?
    Klicka på butikens startsida på Min PLAYMOBIL och "Skapa ett konto” och fyll i dina uppgifter. Sedan kan du beställa direkt.
  • Jag har glömt mitt lösenord, vad måste jag göra?
    Om du inte längre kommer ihåg ditt lösenord och behöver hjälp, ska du klicka på "Glömt ditt lösenord??"; då vidarebefordras du till vår lösenordsassistent. Ange din e-postadress/inloggningsinformation så får du sedan ett meddelande per e-post med vilket du kan ställa in dina uppgifter på nytt. Om du har glömt din e-mail/inloggningsinformation vänligen kontakta vår webmaster via kontaktformuläret.
  • Jag har glömt min e-mail/inloggningsinformation; vad ska jag göra?
    Om du har glömt din e-mail/inloggningsinformation vänligen kontakta vår webmaster via kontaktformuläret."
  • Hur kan jag byta lösenord?
    Om du vill ändra ditt lösenord kan du göra det. Gör det genom att klicka på ditt konto under "Mitt konto” och klicka sedan på ”Kontoinformation”. Här kan du ändra ditt lösenord. Du får sedan en e-postbekräftelse i samband med uppdateringen.
  • Jag skulle vilja ändra namn/adress till mitt konto, går det?
    Du kan justera detta själv i ditt konto. Klicka under "Mitt konto” på rubriken ”Adresslista”, så visas alla adresser som har använts tidigare. Du kan ta bort adresser, anpassa dem eller markera dem som huvudadress.
  • Under registreringen fick jag meddelandet att mina uppgifter redan är kända. Hur är det möjligt?
    Dina uppgifter eller e-postadress har använts tidigare för registrering i denna butik Du behöver alltså inte registrera dig utan du kan logga in direkt med de uppgifter som du använt tidigare. Har du glömt dina uppgifter? Klicka då på "Glömt lösenord?”.
  • Jag har problem med att se webbplatsen och/eller att göra en beställning. Vad ska jag göra nu?
    Om du vill använda vår onlinebutik på bästa sätt så måste du tillåta användningen av cookies i webbläsaren. Tyvärr kan vi inte ge dig några instruktioner om hur detta går till eftersom det varierar mellan olika internetleverantörer. Tveka inte att kontakta din internetleverantör för att fråga om detta. Vid problem med inloggning eller andra funktioner kan det vara bra att ta bort cookies ibland. Tyvärr kan vi inte ge dig några instruktioner om hur detta går till eftersom det varierar mellan olika internetleverantörer. Tveka inte att kontakta din internetleverantör för att fråga om detta. Har du fyllt i alla obligatoriska fält? Playmobil använder sig av ett av de allra säkraste säkerhetssystemen på internet: SSL (Secure Socket Layers). Om du använder en äldre webbläsare går det inte att koppla upp dig mot servern. Därför rekommenderar vi dig att installera den senaste versionen av webbläsaren. Betalningen ska ske inom en viss tid, efter att du har bekräftat beställningen i vår Playmobil onlinebutik. Om denna tidsperiod överskrids kommer beställningen inte att kommas ihåg. Under betalningen får du under inga omständigheter klicka på knappen ”Tillbaka” i webbläsaren, för då lämnar du beställningsfönstret.
  • Jag vill ta bort mitt konto, går det?
    Via "Mitt konto” kan du under ”Ta bort konto” själv hantera ditt konto själv.

Obligatorisk information och säker shopping

  • Vilka garantiregler hanterar PLAYMOBIL?
    PLAYMOBIL fäster stor vikt vid kvaliteten, säkerheten, designen och presentationen av sina produkter. Denna strävan efter kvalitet och säkerhet tar sin början redan vid koncept- och produktutveckling. Våra produkter uppfyller både de europeiska och de amerikanska säkerhetsstandarderna för leksaker och testas i alla produktionsstadier av ett oberoende institut, nämligen LGA (Landesgewerbeanstalt). Trots våra ansträngningar kring kvaliteten kan det hända att våra produkter uppvisar tecken på slitage. Vi kan inte garantera någon absolut hållbarhet eftersom detta också är beroende på ett antal externa faktorer (slitage under leken, förvaring). Vi ger 2 års garanti på alla våra produkter, räknat från inköps- eller leveransdatumet. Garantin inkluderar kostnadsfritt utbyte eller reparation av den defekta delen, förutsatt att köpbeviset kan uppvisas. De fullständiga garantivillkoren hittar du i de allmänna försäljningsvillkoren.
  • Ångerrätt, vad är det?
    Vid köp av produkter har du möjlighet att häva avtalet utan att ange skäl. Ångerfristen går ut 14 kalenderdagar efter den dagen du eller en tredje person som du uppger (som inte är transportföretaget), får produkten fysiskt. Om du använder dig av ångerrätten kommer du att behöva skicka tillbaka de oöppnade artiklarna, med alla tillhörande tillbehör och bruksanvisningar, till den adressen som vi uppger. De direkta kostnaderna för att skicka tillbaka varorna får du själv stå för. Vänligen bifoga ångerblanketten som du hittar här i denna försändelse. Detta gör att vi kan hantera din retur enklare och snabbare. Så snart vi har fått in returen kommer vår kundtjänst att kontakta dig. Beloppet som du redan har betalat för vi över till dig senast 30 dagar efter att köpet har annullerats. All information om ångerrätten hittar du i de allmänna försäljningsvillkoren.
  • Vilka uppgifter har ni om mig?
    Uppgifterna som du själv fyller i under beställningen, som namn, leveransadress och e-postadress. Dessa uppgifter använder vi för att kunna skicka din beställning till rätt plats och vid rätt tillfälle. Alla uppgifter som du fyller i i vår butik sparas i vår databas. Den skyddas med den allra senaste tekniken. När du loggar in på kontot kan du enkelt se vilka uppgifter vi sparar, som adress, orderhistorik och önskelistor. Här kan du också se och anpassa dina integritetsval. Vill du veta mer om hur vi hanterar dina uppgifter? Läs då vår integritetspolicy.

Kontakt

  • Hur kan jag kontakta PLAYMOBIL?
    PLAYMOBILs Consumer Service Team är alltid redo att hjälpa dig. Du kan både ställa frågor till dem och lämna kommentarer via kontaktformuläret. Även för alla frågor om garantin, reservdelar, bygganvisningar, sortiment och din beställning kan du kontakta vår kundtjänst. Frågor, kommentarer eller förslag gällande våra internetsidor eller vår PLAYMOBIL onlinebutik kan du skicka till vår webmaster.