Beställningar

  • Hur kan jag göra en beställning?
    Välj den produkt som du vill köpa i vår onlinebutik och klicka på ”Lägg till i varukorgen” så läggs varan i varukorgen. Klicka på "Visa varukorg” om du vill se vad beställningen innehåller och eventuellt ändra något. Om du vill ta bort en vara klickar du på krysset. Om du är nöjd med beställningen ska du klicka på ”Till kassan” för att betala och fylla i uppgifter om försändelsen och därmed avsluta din beställning. Därefter kan du registrera dig för att Skapa ett konto där alla dina uppgifter sparas, eller fortsätta med beställningen som gäst utan att skapa något konto. Det går bra att skicka paketet till en annan adress än faktureringsadressen, detta kan du ändra under rubriken "Leverans” (steg 1).
  • Kan jag lägga till eller ändra något i en beställning som jag nyss har gjort?
    När du har bekräftat beställningen skickas den vidare till vårt leveranssystem. När beställningen ligger i vårt leveranssystem går det tyvärr inte att göra några ändringar. Därför kan du alltid se innehållet i din beställning en gång till, innan du godkänner den. Det ger dig en möjlighet att eventuellt ta bort eller lägga till några varor.
  • Min artikel finns inte i onlinebutiken för tillfället, vad ska jag göra då?
    Det kan hända att den artikel som du valt ännu inte har kommit ut på marknaden eller inte har börjat tillverkas. Vill du hållas underrättad om denna produkts tillgänglighet så ska du klicka på "Lägg till påminnelse". Då får du automatiskt ett mejl när det går att beställa varan. Efter att du har registrerat dig kan du dessutom hitta informationen via "Mitt konto” under rubriken "Produktpåminnelse”.
  • Går det att beställa per telefon?
    Självfallet vill vi göra det så enkelt som möjligt för alla våra kunder att få rätt produkt, men tyvärr går det inte att beställa per telefon. I onlinebutiken kan du snabbt och enkelt lägga in din beställning."
  • Jag har inte fått någon beställningsbekräftelse, har den gått igenom som den ska?
    När beställningen har bekräftats får du en beställningsbekräftelse via e-post. Om du råkar skriva fel i e-postadressen går det förstås inte att skicka ett meddelande. Kontrollera alltid att bekräftelsemeddelandet inte har hamnat i skräppostmappen. Dessutom kan det ha uppstått något fel under beställningen/betalningen. För att säkerställa att din beställning har gått igenom som den ska är det bäst att kontakta vår serviceavdelning. Du får kontakt med den via "Kontakt” på butikens startsida.
  • Går det att få min beställning inslagen som present?
    Tyvärr har vi ingen presentinslagningsservice."
  • Jag skulle vilja beställa stora mängder Playmobil, går det?
    Vi vill påpeka att vår onlinebutik endast är avsedd för beställningar av privatpersoner. Om du vill köpa in Playmobil som återförsäljare kan du kontakta vår serviceavdelning. Det går bra via kontaktformuläret. De skickar din förfrågan vidare till vår säljavdelning som sedan kontaktar dig så snabbt som möjligt.
  • Jag har fått en faktura utan några belopp, hur är det möjligt?
    Om du väljer att få beställningen levererad till en annan adress än faktureringsadressen så medföljer en följesedel. På följesedeln finns ingen som helst prisangivelse. Fakturan, med priser, skickas i efterhand till den angivna faktureringsadressen.
  • Vad måste jag göra om mitt paket är skadat när det kommer fram?
    Om ditt paket, trots alla våra omsorger, är skadat när det kommer fram så kan du vägra att ta emot det. Om skadan konstateras efter att du har tagit emot paketet så ber vi dig att rapportera det till vår serviceavdelning inom 24 timmar. Du kan nå dem via kontaktformuläret. Spara alla artiklar och även ytterförpackningen tills du har fått ett svar med ett förslag till en lösning. Om du genast skickar ett foto av de skadade varorna och ytterförpackningen så kan vi hantera ditt ärende snabbare.
  • Jag bor inte i Sverige, kan jag ändå beställa hos er?
    Tyvärr så kan du bara beställa via vår svenska onlinebutik om du bor i Sverige. På startsidan på vår internationella webbplats www.playmobil.com kan du välja det land som du bor i och sedan kan du skicka in din beställning via den lokala PLAYMOBIL-butiken. "
  • Kan jag lägga till andra artiklar när jag beställer reservdelar i onlinebutiken?
    Alla produkter som finns att köpa i vår onlinebutik (reguljärt sortiment, Direct Service, Licensartiklar, paket och reservdelar) kan läggas in i en och samma beställning i varukorgen. Observera att den längsta leveranstiden gäller för hela beställningen eftersom den skickas ut när den är komplett.
  • Jag saknar delar till mitt nya PLAYMOBIL-set, hur kan jag få de delar som saknas?
    Först och främst vill vi be om ursäkt för att det saknas en del i det du köpt. I slutet av varje monteringslinje vägs askarna och vid minsta avvikelse från standardvikten sorteras askarna bort. Det gör att det nästan är omöjligt att skicka ut ofullständiga askar från fabriken. Om det trots allt saknas en del i det du köpt ska du kontakta vår kundtjänst via vårt kontaktformulär. Se dock till att skicka in ditt klagomål inom 10 arbetsdagar efter köpet. Fullständig garantiinformation hittar du i de allmänna villkoren.
  • Jag har en trasig del i mitt nya PLAYMOBIL-set, vad ska jag göra för att få en ny del?
    Först och främst vill vi be om ursäkt för att en del i det du köpt är trasig. PLAYMOBIL försöker att se till att enbart produkter av högsta kvalitet kommer fram till konsumenterna. Om det trots allt skulle finnas med en trasig del i det du köpt ber vi dig att kontakta vår kundtjänst via vårt kontaktformulär. Se dock till att skicka in detta klagomål inom 10 arbetsdagar efter köpet. Fullständig garantiinformation hittar du i de allmänna försäljningsvillkor.
  • Jag har tappat bort en del, kan jag beställa ett nytt exemplar?
    Genom Playmobil® Hitta reservdelar kan du snabbt och enkelt beställa reservdelar. Du kan antingen välja de reservdelar du behöver på produktsidan i vår PLAYMOBIL® onlinebutik och lägga dem i din varukorg, eller så kan du använda vårt reservdelsverktyg. Om du väljer reservdelsverktyget fyller du i det åttasiffriga delnummer som du hittar i bygganvisningarna. PLAYMOBIL kan leverera reservdelar till paket som inte är äldre än 4-5 år. Ibland går det även att beställa reservdelar från äldre paket, det beror på vad som finns på lager. Om du vill ha mer information om detta kan du kontakta vår kundtjänst via kontaktformuläret.
  • Varför finns inte allt med i den välkända blå asken?
    Som tillverkare av märkesleksaker lägger vi stor vikt vid kvalitet, säkerhet, design och presentation av våra produkter. Därför är vår högsta prioritet att erbjuda leksaker som barnen kan ha mycket roligt med till ett bra pris och av bra kvalitet. Alla produkter som är märkta med etiketten ”levereras i påse” ingår i vårt Direct Service-sortiment. Dessa produkter fungerar som komplement eller utbyggnader av större paket, som t.ex. prinsesslottet, till ett så lågt pris som möjligt. I samband med detta tar vi också hänsyn till efterfrågan/önskemål från våra kunder över hela världen. Eftersom vi vill kunna reagera snabbt på sådana önskemål och samtidigt hålla priset nere, har vi valt att inte stoppa dessa produkter i den välkända blå förpackningen.

Betala

  • På vilka sätt kan jag betala i onlinebutiken?
    Betalning i onlinebutiken görs med kreditkort (American Express, Visa, Mastercard). För dessa betalningar med kreditkort använder vi oss av wirecards betallösning för säkra onlinebetalningar.
  • Hoe werkt het betalen met iDeal?
    iDEAL is betalen via internetbankieren, dus vertrouwd, veilig, gemakkelijk en snel via het bij jou bekende internetbankierprogramma waar je alle relevante gegevens invult zoals de bank waar je jouw online-bankzaken regelt. Voor jou dus geen gedoe met het overnemen van ordernummers en bedragen. Vervolgens autoriseer je de betaling op de voor jou bekende manier - e.dentifier, Acces Key, Tan-code, Random Reader of Digipas - van jouw bank. Daarna bevestigt jouw bank de betaling. Ten slotte verlaat je het internetbankierprogramma en keer je weer terug naar de PLAYMOBIL-website. De betaling van jouw aankoop is geregeld.
  • Hur fungerar betalningen med kreditkort (American Express, Visa, Mastercard)?
    När du betalar med kreditkort så måste du under beställningsprocessen fylla i ditt namn, kreditkortsnummer, kortets utgångsdatum och CVC-koden (som finns på kortets baksida). Se till att namnet exakt överensstämmer med det namn som står på kortet (kortinnehavarens namn). Betalningen måste sedan auktoriseras online, så att vi genast vet om den har gått igenom eller inte. Vi använder oss av wirecards betallösning för säkra onlinebetalningar
  • Hoe werkt het betalen met PayPal?
    PayPal is een veilige manier om online te betalen zonder jouw gegevens te delen. Koppel je bankrekening of creditcard aan jouw PayPal-account en betaal in enkele klikken. De service van Paypal is volledig gratis, er is dan ook geen meerkosten aan verbonden. De Quick Checkout button van PayPal in het winkelmandje leidt je direct naar jouw eigen PayPal omgeving waar je de betaling kunt afronden en de order naar het bij PayPal bekende adres gestuurd wordt.

Försändelser & returer

  • Hur lång leveranstid har min beställning?
    PLAYMOBIL skickar din beställning från onlinebutiken med olika budfirmor. Du kan välja mellan att få paketet levererat till din hemadress eller till någon annan adress. Om du vill att paketet ska skickas till en annan adress får du inte glömma att uppge namnet på den person som står på dörren eller brevlådan på denna adress. Budfirman lägger själv upp sin rutt och därmed kan vi inte påverka vid vilken tidpunkt din beställning levereras till mottagaradressen. Du kan kontrollera din försändelses status via vår Track&Trace-service. Efter att din försändelse har skickats ut skickar budfirman en bekräftelse till din e-postadress. Leveranser sker måndag till fredag, med undantag för helgdagar. PLAYMOBIL gör sitt allra bästa för att leverera beställningar från den vanliga onlinebutiken inom 7 arbetsdagar, men den mest aktuella leveranstiden hittar du på produktdetaljsidan eller i varukorgen. Leveransen av beställningar via vår online lösa delar-service tar lite längre tid och den skickas hem till dig av UPS eller PostNL, beroende på paketets storlek. För att undvika långa leveranstider måste vi ha rätt information. Kontrollera därför alltid uppgifterna om leveransadressen, innan du bekräftar beställningen.
  • Vad kostar frakten?
    Försändelse- och administrationskostnaderna för en beställning från den vanliga onlinebutiken är 139 kronor för beställningar med ett värde på under 1 000 kronor. Beställningar på över 1 000 kronor skickas gratis. Vid reservdelsbeställningar beror försändelse- och administrationskostnaderna på hur pass stort orderbeloppet är. Mer information om detta finns under rubriken ”Hitta reservdelar".
  • Får jag någon information om försändelsen av mitt paket?
    Om du har uppgivit en e-postadress när du skapade ditt konto så får du ett meddelande med information av vår budfirma, så snart ditt paket är redo för transport. Detta infomail innehåller bl.a. beställningens trackingnummer. Via "Mitt konto", under rubriken "Orderhistorik” hittar du också all information om denna beställning. Om du sedan klickar på "Visa spårningsinformation för UPS-leverans” så kan du se försändelsens status.
  • Kan jag spåra mitt paket?
    Så snart du har fått trackingnumret per e-post kan du spåra paketet via vår budfirmas webbplats."
  • Kan jag få min beställning levererad till en annan adress?
    Om du hellre vill att paketet ska skickas till en annan adress än faktureringsadressen så är det inga problem. Ange under beställningsprocessen vid "Steg 1. Leverans” till vilken adress paketet ska skickas. Om du vill ha paketet skickat till ditt arbete får du inte glömma att ange företagets namn. Tänk också på att leveransadressen måste ligga i samma land som faktureringsadressen.
  • Kan PLAYMOBIL också leverera express?
    Vi erbjuder en standardförsändelse via UPS inom 5-7 arbetsdagar. Av logistikskäl kan vi tyvärr inte erbjuda några expressleveranser. Om du behöver en PLAYMOBIL-produkt mycket snabbt så rekommenderar vi dig att gå till närmaste butik i din närhet där de säljer PLAYMOBIL.
  • Jag var inte hemma när budföretaget ringde på, vad ska jag göra nu?
    Om du inte är hemma ska budföretaget antingen lämna paketet hos grannarna eller på ett serviceställe i närheten. Du får ett meddelande om detta i din brevlåda. Dessutom kan du hela tiden själv följa din beställning via "Orderhistoriken” på ditt konto.
  • Ångerrätt, vad är det?
    När konsumenter köper produkter har de rätt att säga upp avtalet utan att ange något skäl till detta. Ångerfristen går ut 14 kalenderdagar efter den dag då du eller en utomstående person som du uppger, och som inte är transportföretaget, får produkten i sin besittning. Om du använder dig av ångerrätten måste du skicka tillbaka de oöppnade produkterna, komplett med alla tillhörande tillbehör och bruksanvisningar, till den adress som vi uppger. Du måste själv stå för de direkta kostnaderna för returen av varorna. Var snäll och skicka dessutom med den ångerblankett som du hittar här. Med den kan vi ta hand om din retur både enklare och snabbare. Så snart vi har fått in returen kommer vår kundtjänst att kontakta dig. Det belopp som du redan har betalat för vi över till dig igen senast 30 dagar efter att köpet har annullerats. All information om ångerrätten finns i våra allmänna försäljningsvillkor.

Playmobil produkter och delar - Allmänt

  • I vilken skala tillverkas PLAYMOBIL?
    Vår grundfigur tillverkas i skala 1:25, och den är 7,2 cm hög. Som referens har vi tagit en vuxen person på 1 och 80. Alla andra PLAYMOBIL-element (byggnader, tillbehör etc.) tillverkas så att de passar ihop med figurerna, men om det underlättar leken så respekteras inte alltid denna skala. Om vi skulle använda denna skala för alla våra produkter så skulle vissa element bli så pass små att de skulle bli svåra för ett barn att leka med (t.ex. ett marsvin). Andra saker skulle då kanske bli för stora (t.ex. byggkranar).
  • Från vilken ålder kan mitt barn leka med PLAYMOBIL?
    På alla förpackningar anges vilken ålder som leksaken är avsedd för. Utifrån vissa kriterier (hur pass små delar paketen innehåller, hantering, ...) avgör vårt utvecklingsteam för vilka åldersgrupper en viss vara lämpar sig. En leksak som är för svår att hantera för en två- eller treåring leder bara till frustration. Självfallet utvecklar sig alla barn olika och föräldern måste själv bedöma vad barnet klarar av.
  • Går det bra att tvätta PLAYMOBIL?
    Vi rekommenderar att du endast rengör eller tvättar dina PLAYMOBIL-delar för hand, med ljummet vatten och ett milt rengöringsmedel. Skölj noga med rent vatten och låt lufttorka. Tvätta dem inte i diskmaskinen eller tvättmaskinen och torka dem inte i mikrovågsugnen eller ugnen. Plastdelar med klistermärken får bara rengöras med en fuktig trasa. Textildelar får bara torkas av med en torr trasa. Elektriska delar som motorer, batterilådor eller elkablar får bara rengöras med en torr trasa.
  • Varför förändras sortimentet regelbundet?
    PLAYMOBIL försöker att hela tiden erbjuda ett varierat utbud. För att kunna klara det lägger vi regelbundet till jätteroliga artiklar, medan andra försvinner ur sortimentet. Vi försöker på så sätt att kunna erbjuda en bred skala teman och produkter, där alla kan hitta något som passar dem.
  • Vilka nya teman är på gång?
    På leksaksmässan i Nürnberg (Tyskland) presenteras varje vår de nya temana för det innevarande året. Samtidigt med detta publiceras vår nya katalog. Dessutom publicerar vi varje höst en katalog fullspäckad med roliga saker. Dessa kataloger kan du ladda ner via länken längst ned på onlinebutikens webbplats.
  • Går det att limma ihop delar som har gått sönder? Vilket lim ska jag använda?
    Våra leksaker tillverkas enligt ett beprövat koncept. Själva tanken bakom Playmobil-leksakerna handlar om att sätta ihop och ta isär. Av den anledningen och eftersom barn kan komma i kontakt med limmet, avråder vi från att limma ihop de olika elementen. Därför kan vi inte heller ge några råd om vilket lim som bör användas. Visste du att PLAYMOBIL ger 2 års garanti på sina produkter, på villkor att du kan visa upp kvittot? Du kan alltså be om att få en ny del via vår serviceavdelning. Om garantiperioden har löpt ut kan du fortfarande be om att få en ny del, men då måste du betala för den. Vår serviceavdelning kontaktar du via kontaktformuläret. Fullständig garantiinformation hittar du i de allmänna försäljningsvillkor..
  • Var hittar jag priserna på reservdelar?
    Priserna på de reservdelar som beställs oftast hittar du via rubriken "Hitta reservdelar", sedan kan du direkt lägga reservdelarna i din varukorg. För att kunna hitta reservdelar behöver du förstås ett referensnummer, dessa åttasiffriga delnummer hittar du i bygganvisningen. Om du inte har bygganvisningen i närheten när du ska söka efter reservdelarna, rekommenderar vi dig att ta en titt under rubriken "Bygganvisningar”. Många av våra monteringsanvisningar kan nämligen laddas ned gratis där. "
  • Mina PLAYMOBIL-delar har missfärgats, hur har det gått till?
    Det kan hända att PLAYMOBIL-delarna missfärgas, det beror på att de har förvarats på ett olämpligt sätt. Exponering för UV-strålning kan påverka delarnas färg, vita delar kan då t.ex. gulna. När delarna har missfärgats finns det tyvärr ingen som helst möjlighet att få tillbaka ursprungsfärgen.
  • Hur kan jag veta om mitt fordon kan kompletteras med en fjärrkontroll (RC, remote control) eller inte?
    Både i våra kataloger och på förpackningen står det om det går att utöka ett fordon med en fjärrkontroll. På följande mikrowebbplats finns en översikt över de senaste fordonen som kan kombineras med en fjärrkontroll, där kan du också ladda ned bygganvisningarna - https://rc-modul.playmobil.com.
  • Var kan man köpa de stora PLAYMOBIL-figurerna?
    Under olika PLAYMOBIL-evenemang och i vissa butiker finns stora dockor i nästan naturlig storlek. De här dockorna och djuren tillverkas exklusivt för detta ändamål och går inte att köpa.
  • Var finns det information om PLAYMOBIL FunParks?
    PLAYMOBIL har ett antal nöjesparker spridda över världen. På PLAYMOBIL FunParks kan barnen leka för fullt i jättestora PLAYMOBIL-kulisser. De kan förvandlas till pirater, riddare, indianer, ... och uppleva fantastiska äventyr. Barnen uppmuntras att släppa kreativiteten fri och att roa sig. Mer information om våra PLAYMOBIL FunParks finns under rubriken ”Information / Företag” längst ned på onlinebutikens webbplats.

Playmobil produkter och reservdelar - Specifikt

  • Vilken räckvidd har min infrarödstyrda bil 5151, 5153 och 5156?
    Under perfekta förhållanden, där den infraröda signalen inte störs av en ljuskälla, är räckvidden ungefär 3 m. Starkt solljus eller konstljus påverkar signalöverföringen kraftigt (kan jämföras med fjärrkontrollen till en tv), viket kan minska räckvidden ned till ungefär 1 m.
  • Kan alla båtar kompletteras med den radiostyrda undervattensmotorn 5536?
    Den radiostyrda undervattensmotorn passar inte på alla båtar. På följande mikrowebbplats finns en översikt över de senaste fartygen som kan kombineras med en radiostyrd undervattensmotor, där kan du dessutom ladda ned bygganvisningarna. rc-motor.playmobil.com
  • Går det att köra flera båtar, som har den radiostyrda undervattensmotorn, samtidigt?
    För att kunna köra flera radiostyrda båtar samtidigt måste varje undervattensmotor synkroniseras med sin fjärrkontroll. Se bygganvisningarna på sid. 8. Sedan kan du organisera en regatta med dina vänner.
  • Går det att köra flera fordon, som har den radiostyrda modulen 6914, samtidigt?
    För att kunna köra flera radiostyrda fordon samtidigt måste varje motor synkroniseras med sin fjärrkontroll. Se bygganvisningarna på sid. 8. Sedan är det bara att dra igång racet med dina vänner.
  • Min fjärrkontroll fungerar inte längre. Vad kan jag göra?
    PLAYMOBIL försöker att se till att enbart produkter av högsta kvalitet kommer fram till konsumenterna, defekter är därför sällsynta. Om din fjärrkontroll inte reagerar längre ber vi dig att först gå igenom stegen nedan: Öppna batteriluckan och ta ut batterierna, kontrollera att metallkontakterna är rena. Om de är matta eller har spår av pulver ska du rengöra dem med en torr trasa eller lite sandpapper. Kontrollera att batterierna i motorn och i fjärrkontrollen är tillräckligt laddade. Om de inte är det byter du ut dem eller laddar dem om det är laddningsbara batterier. Tänk på polariteten (+/-) när du sätter i batterierna igen. Både motorn och fjärrkontrollen är utrustad med en kvartsmodul. Denna modul anger på vilken frekvens motorn och fjärrkontrollen är inställda. Kvartsmodulens frekvens anges med en färgkod. Se till att båda delarna av den radiostyrda enheten har samma färg på kvartsmodulen. Kontrollera eventuellt även kablarna och se till att kontakterna har tryckts in ordentligt. Om inget av dessa tips leder till några resultat ska du kontakta vår serviceavdelning. Du hittar dem via kontaktformuläret. Fullständig garantiinformation hittar du i de allmänna försäljningsvillkor.
  • Min infraröda radiostyrning fungerar inte längre. Vad kan jag göra?
    PLAYMOBIL försöker att se till att enbart produkter av högsta kvalitet kommer fram till konsumenterna, defekter är därför sällsynta. Om din infraröda fjärrkontroll inte reagerar längre ber vi dig att först gå igenom stegen nedan: Öppna batterifacket och ta ut batterierna, kontrollera att metallkontakterna är rena. Om de är matta eller har spår av pulver ska du rengöra dem med en torr trasa eller lite sandpapper. Kontrollera att batterierna i motorn och i fjärrkontrollen är tillräckligt laddade. Om de inte är det byter du ut dem eller laddar dem om det är laddningsbara batterier. Tänk på polariteten (+/-) när du sätter i batterierna igen. Kontrollera att motorn och fjärrkontrollen är synkroniserade. Har du satt i strömförsörjningsmodulen med batteripaketet på rätt sätt? Efter 5 minuter går det infraröda fordonet över till standbyläget (strömförsörjningsmodulen slutar blinka). För att kunna köra bilen igen måste strömförsörjningsmodulen med batteripaketet sättas in igen. Om inget av dessa tips leder till några resultat ska du kontakta vår Service efter försäljningen. Du hittar dem via kontaktformuläret. Fullständig garantiinformation hittar du i de allmänna villkoren.
  • Hjulen till min infrarödstyrda bil låser sig, går det att åtgärda?
    Skyddet mot överbelastning av styrsystemet har slagit till. Vicka den främre axeln fram och tillbaka tills den klickar fast.
  • Min undervattensmotor kör bakåt, vad gör jag för fel?
    Med största sannolikhet har batterierna satts i åt fel håll. Tänk på polariteten (+/-) när du sätter i batterierna. Bygganvisningar.
  • Min radiostyrda bil kör bakåt i stället för framåt och till vänster i stället för till höger. Hur är det möjligt?
    Det kan bero på att omkastarna 6 eller 7 inte är rätt inställda. Se efter om du kan rätta till felet med de två små omkopplarna ovanpå sändaren, vid den smalare sidan. Du kan också läsa mer om detta i bygganvisningarna.
  • Jag har problem med den radiostyrda undervattensmotorn 5536, kan ni hjälpa mig?
    De här nyttiga tipsen kanske kan hjälpa dig. Börja leka: Montera batteripaketet med batterierna under undervattensmotorn. Placera fjärrkontrollen med uttag 6 (se instruktionsboken) vinkelrätt på undervattensmotorn. Håll knappen 2 intryckt tills LED-lamporna 3, 4 och 5 (se instruktionsboken) tänds. Det kan ta några sekunder. LED-lamporna 3 och 4 lyser grönt och LED-lampan 5 lyser rött. Synkronisera fjärrkontrollen med undervattensmotorn genom att trycka på synkroniseringsknappen 7 (se instruktionsboken) i några sekunder tills LED-lampan lyser grönt. Nu kan du installera motorn under fartyget. Sluta leka: Stäng av fjärrkontrollen och ta ur batterierna från motorn så att strömförsörjningen avbryts. Då riskerar du inte att batterierna töms. Mer information finns i instruktionsboken.

Teknisk support på webbplatsen

  • Hur gör jag för att registrera ett kundkonto?
    Klicka på butikens startsida på Min PLAYMOBIL och "Skapa ett konto” och fyll sedan i dina uppgifter. Sedan kan du beställa direkt. "
  • Jag har glömt mitt lösenord, vad måste jag göra?
    Om du inte kommer ihåg ditt lösenord och behöver hjälp ska du klicka på "Glömt lösenordet?", sedan kopplas du vidare till lösenordsguiden. Ange din e-postadress/inloggningsinformation så får du sedan ett meddelande per e-post med vilket du kan ställa in dina uppgifter på nytt. Om du har glömt din e-postadress/inloggningsinformation så kan du kontakta vår webbadministratör via kontaktformuläret. "
  • Jag har glömt min e-postadress/inloggningsinformation, vad måste jag göra?
    Om du har glömt din e-postadress/inloggningsinformation så kan du kontakta vår webbadministratör via kontaktformuläret."
  • Hur kan jag byta lösenord?
    Det går att byta lösenord. Gör det genom att klicka på ditt konto under "Mitt konto” och därefter klickar du på "Kontoinformation". Jag skulle vilja ändra namn/adress till Mitt konto, går det?
    Du kan själv ändra det för ditt konto. Klicka under "Mitt konto” på rubriken ”Adresslista", då visas alla adresser som har använts tidigare. Du kan ta bort adresser, anpassa dem eller markera dem som huvudadress.
  • Under registreringen fick jag meddelandet att mina uppgifter redan är kända. Hur är det möjligt?
    Dina uppgifter eller din e-postadress har redan använts en gång vid en anmälan till denna butik hos Playmobil. Du behöver alltså inte registrera dig utan du kan logga in direkt med de uppgifter som du använt tidigare. Har du glömt dina uppgifter? Klicka i så fall på "Glömt lösenordet?”.
  • Jag har problem med att se webbplatsen och/eller att göra en beställning. Vad ska jag göra nu?
    Om du vill använda vår onlinebutik på bästa sätt så måste du tillåta användningen av cookies i din webbläsare. Tyvärr kan vi inte ge dig några instruktioner om hur detta går till eftersom det varierar mellan olika internetleverantörer. Tveka inte att kontakta din internetleverantör för att fråga om detta. Om du har problem med inloggningen eller med andra funktioner så är det praktiskt att radera dessa cookies med jämna mellanrum. Tyvärr kan vi inte ge dig några instruktioner om hur detta går till eftersom det varierar mellan olika internetleverantörer. Tveka inte att kontakta din internetleverantör för att fråga om detta. Har du fyllt i alla obligatoriska fält? Playmobil använder sig av ett av de allra säkraste säkerhetssystemen på internet: SSL (Secure Socket Layers). Om du använder en äldre webbläsare går det inte att koppla upp dig mot servern. Därför rekommenderar vi dig att installera den senaste versionen av webbläsaren. Betalningen ska ske inom en viss tid, efter att du har bekräftat beställningen i vår Playmobil onlinebutik. Om denna tidsrymd överskrids sparas inte beställningen. Under betalningen får du hur som helst inte klicka på knappen "Tillbaka” i din webbläsare, för då lämnar du beställningsfönstret.
  • Jag vill ta bort Mitt konto, går det?
    Via "Mitt konto” kan du under rubriken "Ta bort konto” själv hantera ditt konto."

Obligatorisk information och säker shopping

  • Vilka garantiregler hanterar PLAYMOBIL?
    PLAYMOBIL fäster stor vikt vid kvaliteten, säkerheten, designen och presentationen av sina produkter. Denna strävan efter kvalitet och säkerhet tar sin början redan vid koncept- och produktutveckling. Våra produkter uppfyller både de europeiska och de amerikanska säkerhetsstandarderna för leksaker och de testas under alla faser av tillverkningen av ett oberoende institut, nämligen LGA (Landesgewerbeanstalt). Trots våra ansträngningar kring kvaliteten kan det hända att våra produkter uppvisar tecken på slitage. Vi kan inte garantera någon absolut hållbarhet eftersom detta också är beroende på ett antal externa faktorer (slitage under leken, förvaring). Vi ger 2 års garanti på alla våra produkter, räknat från inköps- eller leveransdatumet. Garantin omfattar gratis utbyte eller reparation av den defekta delen, på villkor att du kan visa upp kvittot. Fullständig garantiinformation hittar du i de allmänna villkoren.
  • Ångerrätt, vad är det?
    När konsumenter köper produkter har de rätt att säga upp avtalet utan att ange något skäl till detta. Ångerfristen går ut 14 kalenderdagar efter den dag då du eller en utomstående person som du uppger, och som inte är transportföretaget, får produkten i sin besittning. Om du använder dig av ångerrätten måste du skicka tillbaka de oöppnade produkterna, komplett med alla tillhörande tillbehör och bruksanvisningar, till den adress som vi uppger. Du måste själv stå för de direkta kostnaderna för returen av varorna. Var snäll och skicka dessutom med den ångerblankett som du hittar här. Med den kan vi ta hand om din retur både enklare och snabbare. Så snart vi har fått in returen kommer vår kundtjänst att kontakta dig. Det belopp som du redan har betalat för vi över till dig igen senast 30 dagar efter att köpet har annullerats. All information om ångerrätten finns i våra allmänna försäljningsvillkor.
  • Vilka uppgifter har ni om mig?
    De uppgifter som du själv fyller i under beställningen, som namn, leveransadress och e-postadress. Dessa uppgifter använder vi för att kunna skicka din beställning till rätt plats och vid rätt tillfälle. Alla uppgifter som du fyller i i vår butik sparas i vår databas. Den skyddas med den allra senaste tekniken. När du loggar in på kontot kan du enkelt se vilka uppgifter vi sparar, som adress, orderhistorik och önskelistor. Här kan du också se och anpassa dina integritetsval. Vill du veta mer om hur vi hanterar dina uppgifter? Läs då vår integritetspolicy.

Kontakt

  • Hur kan jag kontakta PLAYMOBIL?
    PLAYMOBILs Consumer Service Team är alltid villiga att hjälpa till. Du kan både ställa frågor till dem och lämna kommentarer via kontaktformuläret. Även för alla frågor om garantin, reservdelar, bygganvisningar, sortiment och din beställning kan du kontakta vår kundtjänst. Frågor, kommentarer eller förslag gällande våra internetsidor eller vår PLAYMOBIL onlinebutik kan du skicka till vår webbadministratör.